facebook
Aktualności
ROŚNIE POPULARNOŚĆ PRODUKTÓW ALBAŃSKICH

Lipcowy raport dotyczący handlu międzynarodowego, opublikowany przez Albański Instytut Statystyczny INSTAT, sugeruje wzrost popularności produktów „Made in Albania”.

   W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2017 roku albański eksport wzrósł o 12,9% w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku i osiągnął wartość 158 mld ALL. Grupy produktów, które w najwyższym stopniu przyczyniły się do tego wzrostu to materiały i metale konstrukcyjne (wzrost eksportu o 5%), obuwie i tekstylia (wzrost o 3,9%) oraz żywność, napoje i tytoń (wzrost o 1,7%).
   Albański eksport zanotował najwyższy wzrost w pierwszych siedmiu miesiącach 2017 roku w wymianie handlowej z następującymi krajami: Hiszpania (175,8%), Kosowo (28,4%) oraz Włochy (7,8%). W samym tylko lipcu albański eksport do Hiszpanii wzrósł o 216,3% w stosunku do danych z lipca 2016 roku. 
   Do krajów Unii Europejskiej trafiło w pierwszych siedmiu miesiącach 2017 roku 77,4% albańskich produktów eksportowych, natomiast produkty importowane z tych krajów stanowiły 62,2% albańskiego importu. Do najważniejszych partnerów handlowych Albanii należą: Włochy (37,6%), Grecja (7,9%) oraz Niemcy (6,2%). Polska w tym rankingu znalazła się poza pierwszą 17-tką. 
  
  
Na podst. INSTAT
fot. Nick Youngson/ http://nyphotographic.com/